Громадська спілка "Про дитинство"

Illustration

Мета, цілі, напрями, завдання, принципи

Метою діяльності Громадської Спілки є консолідація суспільства для ствердження цінностей дитинства, батьківства, сімейних цінностей, цінностей постійного пізнання та розвитку з першого подиху та перших кроків життя, для реалізації в Україні ефективної державної освітньої політики та державної політики розвитку громадянського суспільства, утвердження відповідальної перед людиною правової держави, розвитку та підвищення якості вітчизняної освіти, створення можливостей для здобуття освіти впродовж життя, підготовки для цього висококваліфікованих фахівців, постійного оновлення їх професійних компетентностей та підвищення рівня професійної майстерності, для захисту прав, свобод і законних інтересів усіх учасників освітнього процесу, свободи вибору і розмаїття в освіті, для ствердження гідного ставлення суспільства і держави до осіб, які формують людський капітал країни з дитинства, для їхньої підтримки та створення умов для їх продуктивної діяльності.

Цілями Громадської Спілки є:
● Захист прав, свобод і законних інтересів своїх учасників (членів) через організаційну, юридичну, консультаційну, експертну, методичну допомогу, іншу діяльність, не заборонену законодавством.
● Презентація, лобіювання інтересів, адвокація дитинства і батьківства в Україні, якісної освіти і науки України.
● Сприяння постійному підвищенню якості освіти України, розвитку системи освіти впродовж життя, починаючи від народження.
● Сприяння розвитку системи підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників в Україні.
● Сприяння реалізації особистісного потенціалу здобувачів освіти з урахуванням їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду.
● Партнерство з органами влади, інститутами громадянського суспільства щодо пріоритетного розвитку освіти, науки, ефективного управління системою освіти та науки, створення для цього сучасної внутрішньо-узгодженої системи правового поля та її удосконалення, позитивних перетворень у країні.
● Партнерство з органами влади, інститутами громадянського суспільства щодо формування дієвого і відповідального громадянського суспільства.
● Підвищення рівня суспільної компетентності та довіри до влади, до системи освіти та науки України через гармонійне поєднання громадського впливу на прийняття управлінських рішень та контролю за діяльністю органів управління освітою.

Основні напрями діяльності громадської спілки:
● Сприяння провадженню освітньої діяльності у сферах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.
● Сприяння провадженню освітньої діяльності за програмами неформальної освіти для дітей та дорослих, зокрема батьків, підвищення професійної кваліфікації та рівня професійної майстерності педагогічних, науково-педагогічних працівників, інших працівників закладів освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності.
● Сприяння провадженню наукової, науково-технічної, науково-організаційної, науково-методичної, методичної діяльності, у тому числі експертиза програм, проектів, результатів досліджень, видання тощо; популяризація науки.
● Просвітницька діяльність серед суспільства, зокрема серед батьківської громади, серед органів влади та органів місцевого самоврядування щодо тенденцій, трендів, викликів в освіті, стратегій та програм розвитку освіти України та світу, якісних моделей освіти, технологій, програм тощо, щодо можливостей, прав, гарантій, обов’язків усіх учасників освітнього процесу, і у першу чергу дітей з урахуванням їх особливостей, інтересів, здібностей та потреб.
● Консультаційна діяльність.
● Інформаційна, видавнича діяльність (посібників, наукових праць, просвітницької літератури тощо), розвиток власної поліграфічної бази.
● .Моніторинг якості освіти та освітньої діяльності; незалежне оцінювання освітньої діяльності, у тому числі громадська акредитація закладів освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності.

Головні завдання:
1. Представляти і захищати свої законні інтереси та законні інтереси своїх учасників (членів) в органах влади, судових органах (за потреби), інших інститутах громадянського суспільства.
2. Сприяти діяльності та розвитку закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, їх мережі, інших суб’єктів освітньої діяльності.
3. Сприяти постійному підвищенню якості освіти за рахунок підтримки:
- інноваційної діяльності;
- впровадження інновацій, найкращого педагогічного досвіду, найкращих досягнень науки, провідних освітніх стратегій, моделей, програм, технологій, методів, засобів тощо;
- створення, апробації, експертизи та впровадження нових освітніх стратегій, моделей, технологій, програм (освітніх, навчальних, парціальних, виховних, культурних, просвітницьких, наукових, інформаційних, видавничих, благодійних, оздоровчих тощо), форм, методів, засобів тощо;
- створення та реалізації різноманітних проектів, зокрема освітніх, навчальних, виховних, культурних, просвітницьких, наукових, інформаційних, видавничих, благодійних, оздоровчих.
4. Робота в якості аналітичного центру та експертного майданчика; створення системи професійного та експертного спілкування.
5. Створення власної системи професійного зростання та підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, інших працівників закладів освіти, суб’єктів освітньої діяльності.
6. Експертна участь (на запрошення) у проведенні атестації педагогічних працівників.
7. Організація фахової експертизи програм, технологій, методик, видань тощо.
8. Сприяти провадженню наукових досліджень у сферах гуманітарних та природничо-гуманітарних наук; науково-технічної та науково-організаційної діяльності, спрямованої на потреби сфери освіти; здійсненню фахової експертизи програм, технологій, методик, видань тощо.
9. Сприяти та безпосередньо створювати умови для поширення психолого-педагогічних знань серед населення, у тому числі серед молоді, створення та організація програм формування відповідального батьківства, організувати роботу центру (центрів) навчання та підтримки батьків для якісного здобуття освіти їх дітьми, розповсюдження моделі такого центру серед територіальних громад України.
10. Брати участь у порядку, визначеному законодавством, у формуванні та реалізації державної освітньої політики, розвитку на партнерських засадах державно-громадського управління освітою, у здійсненні державної регуляторної політики відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у формуванні та реалізації державної політики щодо розвитку громадянського суспільства, що передбачають активізацію участі громадян у процесі підготовки та прийняття управлінських рішень, здійснення ефективного громадського нагляду (контролю) за діяльністю органів державної влади та органів місцевого самоврядування, зокрема через:
- Представлення і захист інтересів дитинства та батьківства, педагогічної та науково-педагогічної спільноти, дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, освіти дорослих в органах державно-громадського управління у сфері освіти, участь у створенні таких органів;
- Внесення пропозицій до органів державної влади та місцевого самоврядування;
Участь у порядку, визначеному законодавством, у роботі консультативних, дорадчих, експертних та інших допоміжних органів, що утворюються органами державної влади, органами місцевого самоврядування для проведення консультацій з громадськими об'єднаннями та підготовки рекомендацій з питань, що стосуються сфери їхньої діяльності;
- Участь у розробці та реалізації Стратегії (стратегій) розвитку освіти і науки України, Стратегії (стратегій) розвитку громадянського суспільства, державних та місцевих цільових програм розвитку освіти, науки та громадянського суспільства;
- Участь у розробці проектів нормативно-правових актів, що приймаються органами державної влади, органами місцевого самоврядування і стосуються сфери діяльності Громадської Спілки та важливих питань державного і суспільного життя, зокрема шляхом спонукання відповідних органів влади до проведення з Громадською Спілкою у порядку, визначеному законодавством, обов’язкових консультацій щодо проектів нормативно-правових актів, які стосуються правового статусу Громадської Спілки, її фінансування та діяльності;
- Участь у порядку, визначеному законодавством, у розробці проектів управлінських рішень органів виконавчої влади різних рівнів;
- Участь у громадському обговоренні проектів управлінських рішень органів виконавчої влади різних рівнів, нормативно-правових актів;
- Проведення громадської експертизи освітніх, наукових, навчальних, парціальних програм (їх проектів), підручників та посібників (їх проектів), нормативно-правових актів (їх проектів), проведення оцінки діяльності органів виконавчої влади, ефективності прийняття і виконання такими органами рішень, підготовку пропозицій щодо розв'язання суспільно значущих проблем для їх врахування органами виконавчої влади у своїй роботі;
- Участь у порядку, визначеному законодавством, у роботі органів забезпечення якості освіти в Україні, зокрема, з питань розробки стандартів освіти, типових освітніх програм, акредитації освітніх програм, акредитації закладів освіти, інституційного аудиту закладів освіти, перевірки дотримання ліцензійних умов, атестації та сертифікації педагогічних працівників тощо;
- Ініціювання та участь у дослідженнях з питань освіти, науки, оприлюднення їх результатів.
- Проведення незалежного оцінювання якості освіти та освітньої діяльності, зокрема через: громадську акредитацію закладів освіти; ініціювання та участь у моніторингу з наступних питань: якості результатів навчання та здобутих компетентностей, якості освітньої діяльності закладів освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності, якості підручників та інших навчальних матеріалів, розподілу витрат на освіту та цільового використання коштів з державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством тощо; оприлюднення результатів такого моніторингу.
11. Проводити за власною розробленою системою перевірки громадський нагляд (контроль) освітньої діяльності закладів освіти, суб’єктів освітньої діяльності, що є учасниками Громадської Спілки, інших закладів освіти та/або інших суб’єктів освітньої діяльності за їх бажанням або згодою.

Illustration

Керівна команда

Управління Громадською Спілкою здійснюється на засадах демократизму, гласності, підпорядкованості, виконавчої дисципліни та відповідальності. 
Управління Громадською Спілкою здійснюють:1. Загальні Збори Громадської Спілки – вищий керівний орган.2. Правління Громадської Спілки – постійно діючий керівний виконавчий орган.3. Голова Правління Громадської Спілки – керівник, одноособовий виконавчий орган.4. Ревізійна комісія Громадської Спілки – контролюючий орган.
Голова Правління Громадської Спілки очолює роботу Правління Громадської Спілки та є вищою посадовою особою Громадської Спілки, має право представляти Громадську Спілку у відносинах з третіми особами та офіційно висловлюватись від імені Громадської Спілки. 

Співпраця з органами державної влади, місцевого самоврядування, міжнародних партнерів

Громадська спілка "Про дитинство" активно сприяє розвитку співпраці з органами державної влади, місцевого самоврядування, міжнародних партнерів, щоб спільно вирішувати актуальні питання розвитку дитини, освіти та соціального захисту. Ми віримо, що ефективний діалог і взаємодія з владними структурами дозволяє досягти значних результатів у впровадженні ініціативи, спрямованої на покращення умов для дітей, особливо в умовах сучасних викликів.
Завдяки співпраці з державними структурами ми консолідуємо суспільство навколо важливих питань утвердження сімейних цінностей, підтримки дитинства, батьківства та розвитку освіти в Україні. Спільними зусиллями ми сприяємо впровадженню ефективної освітньої політики, що забезпечує можливості для розвитку дітей з ранніх років, створює умови для здобуття якісної освіти протягом усього життя та підвищення рівня професійної підготовки педагогів і фахівців освітньої сфери.
Запрошуємо до співпраці державні установи, органи місцевого самоврядування, представників влади із за кордону, а також інші організації, які поділяють наші цінності та прагнення. Ми завжди відкриті до нових партнерств та ініціатив й пропонуємо широкий спектр форматів співпраці, включаючи розробку спільних проєктів, участь в громадських організаціях, консультаціях, круглих столах тощо. 


Illustration

Офіційні відкриті звернення спілки